Strona internetowa to zbiór elementów, które połączone są ze sobą za pomocą nawigacji i linków. Elementy te są logiczne i prezentowane za pomocą przeglądarki internetowej.
Elementy strony internetowej
Aby strona internetowa działała sprawnie i wzbudzała zaufanie musi zawierać następujące elementy:
* właściwe rozmieszczenie elementów strony – na głównej stronie umieścić należy menu, które składa się z odnośników do podstron. Menu musi być łatwe w obsłudze i czytelne, aby poruszanie się po stronie nie było problemem. Na stronie nie może być za dużo tekstu i zdjęć, ponieważ jej długie wczytywanie zniechęci do jej odwiedzania,
* estetyka strony – domena musi być przejrzyste i estetyczna by bez problemu można było przeczytać jej treść. Tło, czcionka i jej rozmiar oraz kolor muszą być odpowiednio dobrane. Tło nie może przeszkadzać w czytaniu tekstu, który musi mieć rozmiar łatwy do przeczytania.
Elementy na podstronach muszą być czytelne, a zdjęcia lub filmy powinny zawierać podpis,
* dane kontaktowe – na stronie internetowej firmy znaleźć musi się jej nazwa, pełny adres, NIP, REGON oraz numer telefonu. Umieszczenie takich danych na stronie wzbudza zaufanie w potencjalnym kliencie,
* regulamin – jest to podstawowy element, który wymaga akceptacji przez klienta. Regulamin określa zasady panujące na stronie. Ważne są także informacje o polityce prywatności,
* informacje o firmie – to warto zamieścić informacje o powstaniu firmy oraz o usługach jakie świadczy. Ważna jest także krótka prezentacja pracowników, która pokaże, że firmę tworzy zespół ludzi,
* treść – język powinien być łatwy do zrozumienia, a tekst musi być spójny oraz poprawny ortograficznie,
* rekomendacje klientów – zdjęcia z opiniami klientów potwierdzą wiarygodność firmy i zachęcą do skorzystania z jej usług,
* osiągnięcia i współpraca – informacje o współpracy z różnymi firmami korzystnie wpłynął na wizerunek firmy,
* social media – na stronie internetowej znajdować powinny się linki lub ikonki odsyłające do profilu firmy w mediach społecznościowych,
* diagnostyka i optymalizacja – należy systematycznie sprawdzać, czy wszystkie elementy na stronie działają prawidłowo i czy klienci mogą korzystać z niej bez problemów. diagnostyka pozwoli na naprawienie błędów jakie pojawiają się na stronie.
Wady i zalety stron internetowych
Jedną z wad stron internetowych może być uzależnienie wynikające z długotrwałego korzystania ze stron lub przeniesienie życia w świat wirtualny. Zaletą stron internetowych jest znalezienie niezbędnych informacji oraz dostarczenie rozrywki.