klasterdatacenter.pl

Klasterdatacenter – multimedia, komputery

IT
Internet

Outsourcing IT dla firm – na czym on polega?

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z zewnętrznych usług informatycznych w formie outsourcingu. Co warto o nim wiedzieć?

Aby otrzymać wsparcie informatyczne, firma może wykorzystać wiele metod. Wśród nich dostępny jest outsourcing informatyczny, który umożliwia uzyskanie szybkiego i szerokiego wsparcia IT.

Czym jest outsourcing informatyczny?

Outsourcing IT dla firmy odnosi się do praktyki korzystania z usług zewnętrznych dostawców obsługi IT do wykonywania zadań IT. 

Dzięki temu firma może wykorzystać wiedzę i zasoby wyspecjalizowanych dostawców usług IT, jednocześnie koncentrując się na swojej podstawowej działalności biznesowej. 

Takie usługi świadczone są dzisiaj przez wielu przedsiębiorców w branży IT, między innymi w Warszawie oferuje je firma itcenter.pl, która od lat prowadzi obsługę IT dla klientów biznesowych.

Jakie usługi może obejmować outsourcing IT?

Firmy oferujące wsparcie informatyczne w ramach outsourcingu mogą dostarczyć swoim klientom takie usługi jak:

  • call center IT

  • kompleksowa obsługa informatyczna

  • wdrażanie systemów informatycznych

  • integracje systemów informatycznych

  • tworzenie systemów na zamówienie

  • zarządzanie bezpieczeństwem IT

  • doradztwo informatyczne

  • szkolenia IT

Oczywiście, nie jest to kompleksowa gama usług, ponieważ wsparcie informatyczne może także obejmować szereg innych czynności, dzięki którym można prowadzić działalność jeszcze efektywniej, bez konieczności zatrudniania własnych specjalistów w dziedzinie IT.

Jakie zalety związane są z outsourcingiem IT?

Przede wszystkim wsparcie informatyczne może zapewnić poniższe korzyści:

Lepsza efektywność kosztowa

Outsourcing usług IT może być bardziej opłacalny w porównaniu z utrzymaniem własnego działu IT. Eliminuje potrzebę zatrudniania i szkolenia wyspecjalizowanego personelu IT, zakupu i utrzymania infrastruktury i sprzętu IT oraz innymi kosztami. 

W związku z tym outsourcing pozwala na bardziej elastyczne budżetowanie poprzez zamianę kosztów stałych na koszty zmienne w oparciu o wybrane rodzaje usług.

Błyskawiczny dostęp do wiedzy specjalistycznej

Dostawcy usług IT posiadają umiejętności i wiedzę w określonych obszarach IT, by oferować kompleksowe wsparcie informatyczne dla swoich klientów. 

Dzięki outsourcingowi firmy mogą wykorzystać tę wiedzę i skorzystać z doświadczenia dostawcy, jego praktyk branżowych i najnowszych technologii. Umożliwia to dostęp do szerszego zakresu umiejętności i możliwości, które mogą nie być dostępne we własnym dziale IT.

Skalowalność usług IT

Outsourcing usług IT charakteryzuje skalowalność, a przez to również elastyczność, aby sprostać zmieniającym się potrzebom biznesowym. 

Dostawcy usług informatycznych mogą szybko zwiększać lub zmniejszać zasoby i dostosowywać się do wahań popytu na konkretne rodzaje usług. Ta elastyczność jest szczególnie cenna w przypadku realizacji nowych projektów informatycznych.

Redukcja ryzyka

Outsourcing IT może pomóc zmniejszyć ryzyko związane z IT, takie jak wycieki danych, awarie systemu lub problemy ze zgodnością systemów. Dostawcy usług zazwyczaj dysponują solidnymi środkami bezpieczeństwa, strategiami odzyskiwania danych po awarii i wiedzą specjalistyczną w zakresie zgodności, aby chronić dane i zapewnić zgodność z przepisami

Globalny zasięg i wsparcie 24/7

Outsourcing może zapewnić dostęp do całodobowego wsparcia. Dostawcy usług często prowadzą działalność w wielu lokalizacjach i mogą oferować obsługę 24/7, zapewniając szybkie rozwiązywanie problemów informatycznych i minimalizując przestoje w firmach swoich klientów.